Ana içeriğe atla

Neden GIF leri seviyoruz?



GIF'in açılımı 'Graphics Interchange Format' yani hareketli, animasyonlu görseller.




Teknoloji iletişimi değiştirip şekillendirirken, internetin yeni nimetlerini bol bol kullanıyoruz.
Sürekli yazı okumak, bir görsel görmek ya da yazıdan bağımsız bir video izlemek artık sıkıcı gelmeye başladığında ise birkaç saniyelik o içeriğe 'cuk' diye oturan bir gif bizi mutlu ediyor. Baktıkça bakmak istiyor, başkalarına gösteriyor, gülüyor ya da üzülüyoruz.

Özellikle pazarlama, reklam ve medya dünyası GIF dosyalarının kullanıcılar üzerindeki duygusal tepkilerin yoğunluğunu fark ettiğinden beri karşımızdalar.
__________________________________________


Bilgi : Her ne kadar GIF kavramı yeni gibi gelse de 1987 yılında CompuServe tarafından oluşturulmuş bir resim dosyası türüdür.



Bu gifleri gerçekten sevmemizin mantıklı bir nedeni var mı dersiniz,


-Yenilikçi ve eğlenceli buluyoruz.

-Kısa sürdükleri için zamanımızdan çok çalmıyorlar.











-Mesajı kısa ve öz veriyorlar.










-Kendi anılarımızı hatırlatıyorlar.












-Genellikle içeriğe uygun bulunduğunda, durumu kendimize yakın hissetmemizi sağlıyorlar.











-Başkalarıyla paylaşma isteği uyandırıyorlar.



Yani kısacası olaylarla doğrudan bağ kurmamızı sağlayan, hareketli ama kısa bir yol olduğu için seviyor ve kullanıyoruz.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nedir Bu Hedef Kitle?

Daha önce de duymuş muydum bilmiyorum fakat üniversiteye başladığımda tam anlamıyla 'Hedef Kitle' sözcük öbeğiyle karşılaştığımı söyleyebilirim. Derinliğini bilmeyi bir kenara bırakalım,  'Kur um ya da kuruluşun mesajını iletmek istediği topluluk' hedef kitlenin en  basit tanımıydı benim için. Nitekim yanlış değil. Sonuçta bir kişi, bir marka, ya da kar amacı gütmeyen bir kuruluş olsun işin başında bir mesaj vardı ve bu mesaj hedef kitleye göre düzenleniyordu. Fakat sadece hitap edilen müşteriler, b2b firmalar değil; ortaklar, sendikalar, çalışanlar, tedarikçiler, basın -yani bir nevi sosyal paydaş dediğimiz- hedef kitleden sayılmaktadır. - Hedef Kitle Nasıl Belirlenir? Tabii ki bununla ilgili birçok yöntem, ölçek var. Ben bilimsel olmadan kısaca bahsedeceğim. 1.1- Öncelikle iç analizlerimizi doğru yapmalıyız. Yani kurumu, ürünü, hizmeti yeterince iyi analiz etmeli ve standartlarını belirlemeliyiz. 1.2- Aslında işler karşımızdaki kişiye göre değil biz

Kendinizi geliştirmek için 14 harika site

İnternetin bizim için en önemli faydası şüphesiz beynimizi geliştirmesi, bizi aktif tutması ve bilgili olmamızı sağlaması! Her gün yeni bir şeyler öğrenebileceğimiz ve beynimizi geliştiren aktivitelerle dolu 14 harika siteyi sizin için derledim. Genel olarak ücretsiz kurslar sağlayan Coursera’da birçok başarılı ve ünlü üniversiteden, kurumdan dersler seçebiliyor, programlarına göre kursları takip edebiliyorsunuz. Mini sınavlar ile bilginizi sınayabiliyorsunuz. https://www.coursera.org/ Benim mutlaka App’ini de her gün kullandığım bir site : https://www.lumosity.com / beyin jimnastiğinin bu kadar eğlenceli olabileceğini daha önce düşünmezdim. Oyunları ile sürekli kendi rekorumu geçmeye çalışarak kendimi geliştiriyorum. Yine hem ücretli hem de ücretsiz seçenekleri ile kurslar sağlayan bir platform : Lynda.   https://www.lynda.com/   Özellikle sektördeki kişilerin sevdiği söyleniyor. Teknoloji bu kadar ilerlemişken çoğu sektörde kod bilmenin önemi büyük. Kod yazmak ise   https